Silindir Blok, Silindir Gömlek, Silindir Kaver Yerinde Taşlama-1200 mm. Kadar
Motoru Sökmeden Onarım: Limanda veya Seyir Halinde Hassas Yerinde Taşlama Çözümleri
Motorun yanma odası sızdırmazlığını sağlayan silindir blok, gömlek ve kaver gibi ana komponentlerin birleşim yüzeyleri, motorun sağlığı için temel yapı taşlarıdır. Aşırı ısınma, su kaçağı veya uzun süreli çalışma sonucu bu kritik yüzeylerde oluşan deformasyonlar ve korozyon, kompresyon ve su kaçaklarına yol açarak büyük arızaların habercisi olur. İntermak olarak, bu devasa parçaları gemiden sökmenin getirdiği muazzam zaman ve maliyet yükünü ortadan kaldıran yerinde taşlama (on-site grinding) hizmetimizle, atölye hassasiyetini doğrudan motor dairenize getiriyoruz. 1200 mm çapa kadar olan en büyük motorlarda dahi bu hizmeti sunabilme kapasitesine sahibiz.
- Değerlendirme ve Demontaj: Süreç, uzman ekibimizin, taşınabilir lazer ölçüm ve hassas mastar ekipmanlarıyla geminize gelmesiyle başlar. Hasarlı yüzeyin mevcut durumu, yüzeyin topografik bir haritası çıkarılarak hassasiyetle ölçülür. Bu değerlendirme, yüzeydeki eğrilik, dalgalanma ve korozyonun boyutunu net bir şekilde ortaya koyar ve ne kadar talaş kaldırılması gerektiğini belirler. Bu hizmette demontaj, sadece taşlama yapılacak yüzeye erişimi engelleyen çevre komponentlerin (örn: kaverin blok üzerinden alınması) sökülmesi anlamına gelir; motor bloğunun yerinden sökülmesi gerekmez.
- Analiz ve Parça Kontrolü: Ölçümden elde edilen veriler, mühendislerimiz tarafından analiz edilerek en uygun taşlama stratejisi oluşturulur. Taşınabilir taşlama ekipmanımızın, silindir merkezine veya referans yüzeylere göre kusursuz bir şekilde monte edilebilmesi için gerekli tüm hesaplamalar yapılır. Analiz, minimum malzeme kaybıyla üreticinin talep ettiği yüzey düzgünlüğüne ve kalitesine ulaşmayı hedefler.
- Onarım ve Montaj: Analiz sonrası, özel olarak tasarlanmış taşınabilir dairesel taşlama makinemiz, lazer hizalama sistemleri kullanılarak doğrudan motor bloğunun veya parçanın üzerine monte edilir. Kurulumun kusursuz yapılmasının ardından, yüksek hızlı taşlama ünitesi, mikron seviyesinde hassasiyetle yüzeyden talaş kaldırmaya başlar. İşlem, yüzey tamamen temizlenip üreticinin belirttiği düzgünlük toleranslarına ve yüzey pürüzsüzlük (Ra) değerine ulaşılana kadar kontrollü bir şekilde devam eder.
Test ve Teslimat: Taşlama işlemi tamamlandıktan sonra, yüzeyin kalitesi son bir kontrolden geçirilir. Lazerli ölçüm cihazları ve hassas mastarlar ile tüm yüzeyin yeniden ölçümü yapılarak, elde edilen düzgünlüğün üretici firma standartları içinde olduğu teyit edilir. Gerekli durumlarda, yüzeyin tam temasını doğrulamak için “alıştırma boyası” (bluing) testi uygulanır. Testlerin başarıyla tamamlanmasının ardından, mükemmel hale getirilmiş yüzey, motorun diğer parçalarının montajına hazır halde gemi personeline teslim edilir.
Kapsamlı Raporlama: Tamamlanan her yerinde taşlama projesi için detaylı bir servis raporu düzenlenir. Bu raporda, işlem öncesi ve sonrası yapılan tüm lazerli ölçüm sonuçları, yüzeyin topografik haritaları, işlem sırasında çekilen fotoğraflar ve elde edilen nihai yüzey kalitesi değerleri yer alır. Bu rapor, yapılan işin kalitesini ve yüzeyin standartlara uygunluğunu belgeleyen, klas kuruluşlarına ve gemi arşivine sunulacak resmi bir dokümandır.
Hizmetlerimiz
- Ana Makine / Yardımcı Makine Bakım ve Revizyonu
- Ana Makine ve Dizel Jeneratör Piston, Egzost Valf/Sit Yenileme ve İmali
- Piston Etek Rubbing Bant Yenileme
- Silindir Gömlek Honlama
- Enjektör Bakım ve Revizyonu
- Yakıt Pompası Revizyonu ve Zaman Ayarlarının Yapılması
- Hava Kuleri Ultrasonik Temizligi ve Tamiri
- Silindir Blok, Silindir Gömlek, Silindir Kaver Yerinde Taşlama-1200 mm. Kadar
- Kargo Vinç, Irgat, Mekanik ve Hidrolik Sistem Bakım ve Revizyonu
- 1600 mm Çap ve 5 Metre Boya Kadar Şaft, Piston Rod ve Mil Tornalama Hizmetleri
- Vinç Tamburlarının, Halat Makaralarının İşlenmesi / Irgat Tornalama ve Onarım İşleri
- Hidrolik Piston ve Genel Pompa Onarımları
Kritik Arızalara
Uzman Müdahale